Down to content

Vasúti pályák megerősítése

For railways around the world, line speed restrictions and expensive and disruptive track maintenance are frequently caused by poor track geometry and misaligned rails. But Tensar’s rail track design technology has been proven to substantially reduce track maintenance, being the subject of extensive independent research and development and approved by Network Rail in the UK and National Rail Authorities worldwide. In particular, the large aperture Tensar TriAx TX190L geogrid has been designed to lock ballast in place to limit lateral movement and keep tracks aligned.


Hogyan profitálhat Ön

A hagyományos ágyazatszerkezetekkel összehasonlítva egy mechanikusan stabilizált ágyazat:

  • Hosszabb ideig ideig tartja meg a pályageometriát
  • Csökkenti az ágyazat süllyedési sebességétt
  • Csökkentik a forgalom okozta ágyazati állagromlást
  • Mintegy háromszorosára növeli a karbantartási ciklusidőt
  • Jelentősen több, mint 20 évre stabilizálja az ágyazatot

Új vonalak

Gyenge, vagy változó talajokra épített új pályaszerkezetek esetén Tensar georácsok alkalmazásával erősíthető a töltésalapok talaja és mechanikusan stabilizálhatók a szemcsés ágyzati rétegek,  amivel mintegy harmadával csökkenthető azok vastagsága.

Hogyan profitálhat Ön

A hagyományos ágyazatszerkezet építéssel összehasonlítva egy mechanikusan stabilizált ágyazat építése::

  • Az azonos teherbíráshoz szükséges alsó ágyazati réteg vastagságának csökkentésével csökkenti az építési időt és költségeket
  • Csökkenthetők az altalaj kiemelési mélységek és a kiemelt meddő mennyisége
  • A kisebb anyagmennyiségek fenntarthatóbb megoldást biztosítana

Certification and Approval

TriAx TX190L geogrid has been approved by rail authorities, including Network Rail, for improving the performance of ballasted track.


VASÚTI PÁLYÁK MEGERŐSÍTÉSE

A Tensar Technológia azonban olyan megoldást kínál, mely bizonyítottan jelentősen csökkenti a pályakarbantartást. Georácsainkat, melyek széles körű független vizsgálatok és fejlesztés tárgyát képezik, és melyeket az Egyesült Királyságban a Network Rail és világszerte számos nemzeti vasúti hatóság engedélyezett, az 1980-as évek kezdete óta használják vasúti ágyazatok stabilizációjára.

A két fő ágyazaterősítési terület

A Tensar georácsok két fő módon használhatók vasúti pályatestek stabilizációjára:

  • Ágyazaterősítés: Csökkenti az ágyazat deformációját és a vágánysüllyedést, ami növeli a karbantartási ciklusidőt, hatalmas előnyöket biztosítva a teljes élettartamra
  • Alsó ágyazati megerősítés: az ágyazat alatti réteg stabilizációjával, ami növeli a puha tükör feletti teherbírást, csökkenti az alsó ágyazati réteg vastagságát, ezáltal időt, költséget takarít meg és csökkenti széndioxid kibocsátást.

Need help?

Product Literature