Burkolatlan utak



application-roads-2-580-580

Burkolatlan utak

A burkolatlan utat is tervezni kell

A burkolatlan utak lehetnek állandóak vagy ideiglenesek, például az anyagbeszállító és megközelítő utak jellemzően burkolatlanok és viszonylag rövid élettartamra szánják őket. A burkolatlan utaknak azonban ennél sokkal nagyobb hálózata létezik. A világ sok részében, beleértve sok erősen fejlett országot, a legtöbb összekötő út és farm és piaca közötti út burkolatlan. Ezek egy, vagy több kötőanyag nélküli rétegből állnak, és céljuk az altalaj védelme, a kerékterhelések elosztása és megfelelő felület biztosítása a jármű biztonságos haladásához.   

Minden utat, legyen az ideiglenes vagy állandó, a forgalmi terhelés és az utazási minőség alapján meg kell tervezni, hogy a szükséges élettartamot a leggazdaságosabb anyag- és energiafelhasználással biztosítsa. A gazdaságos kialakításnak biztosítania kell a minimális karbonkibocsátást és a legkisebb élettartam költséget is.

Image of Az altalaj védelme építés alatt

Az altalaj védelme építés alatt

Az altalajt az építés alatt védeni kell a nyomvályú képződéstől és deformációtól, ami a talaj gyengüléséhez vezethet. Ezen túlmenően egy keresztirányban lejtő, sima tükröt kell fenntartani, ami biztosítja a felszínről beszivárgó víz elvezetését. A tükörben levő keréknyomok az útpályaszerkezeten belül tartják a vizet, ami az altalaj felpuhulásához és az út korai tönkremeneteléhez vezet.

Az építés után az altalajt védeni kell a nagy forgalmi terheléstől, ami talaj deformációhoz és felszíni nyomvályú képződéshez vezethet, ami az utat használhatatlanná teszi.

Image of Kapjon többet kevesebbért

Kapjon többet kevesebbért.

A kötőanyag nélküli rétegek megerősítése csökkenti az altalajra jutó feszültséget, ami lehetővé teszi az útvastagság teljesítményvesztés nélküli csökkentését.

Image of Kötőanyag nélküli rétegek mechanikus stabilizációja

Kötőanyag nélküli rétegek mechanikus stabilizációja

A Tensar georácsok célja, hogy a kőszemcsékkel alakkal záró kötést hozzanak létre és azokat rögzítsék, egy mechanikusan stabilizált réteget (MSL) létrehozva, ami mind függőleges, mind pedig oldalirányban szabályozza a szemcsék mozgását. Az MSL egyenletesen elosztja a terhelést - csökkenti az altalajra jutó feszültséget -, növeli a teherbírást és hosszú távú állékonyságot és teljesítményt biztosít. Akár 50 %-os vastagságcsökkenés is elérhető, miközben a tervezési élettartam fennmarad.

Image of Kevesebb anyag, kevesebb karbon - kisebb költség

Kevesebb anyag, kevesebb karbon - kisebb költség.

A kötőanyag nélküli rétegek vastagságának csökkentése közvetlen megtakarításokat eredményez a beszállított anyagok költségében, továbbá csökkenti a szállítási- és energiaköltségeket, a karbonkibocsátást és gyorsítja az építést.

Tensar-Plus-Final-Logo-White.png

Tervezzen magabiztosan, bárhonnan.

  • Tervezzen és értékeljen burkolat- és kavicsszelvényeket
  • Tervezzen és értékeljen munkaplatformokat
  • Hasonlítson össze könnyedén alternatív anyagokat
  • Határozza meg a kezdeti és az életciklusra vetített költségmegtakarítást, időmegtakarítást és fenntarthatósági mutatókat
  • Készítsen magas szintű összefoglalókat a tervezési alternatívákról a projekt érdekeltjei számára
  • Ossza meg az együttműködést segítő funkciókat

Tudjon meg többet

Kezdje el a tervezést most

Stacked Image 0

Burkolatlan utak - Erőforrások